Alla älskar mat

Så då har jag druckit en varm kopp nypon te, okej det har varit dödande varmt idag men nu är det svalt och kyligt här inne, så skönt!
Var iaf till veterinären för att Berits öga rinner ju som bara den och sen är hon så mager tycker jag! om man nu jämnför med förut, men det är ju mask. Sen har hon hemsk mjällig päls och lite fettig. Sen så nyser ju Maggan ganska ofta så det blev jag också orolig över.
Men pratade med veterinären och hon sa att varför Berit är mjällig är nog masken och kan vara fodret så kära djurägare ; fodret är så viktigt för era djur. och ögat var inget att oroa sig över.
Ingen hade någon infektion och vaccinering behövdes inte för hon sa inget. Vi vägde dom också och Berit väger 2,75 kg och Maggan 3,10 kg så min bäbis är en knubbistjockis men det tyckte inte hon. Hon sa också att Maggan ska gärna inte gå upp mer, men fan hon älskar ju mat precis som jag och småäter då och då hehe. Hon tyckte inte heller att Berit var mager, det var inte markant men hon har ju inte sett henne förut så hon är mager.
Och nu så blir det kastrering på båda, det är det bästa. Berit plågas när hon löper, ingen ro i kroppen får hon. Och Maggan har inte kommit dit än, tack och lov!. Sen fick jag veta att vi har gett för lite avmaskningsmedel för vi trodde absolut inte att dom skulle väga så mkt, vi gissade på ett kilo plus lite till då vi lyfte dom så på måndag ska vi börja kuren igen, vi gav dom 0.55 och dom ska nog ha 1,55ml, fan vill ha bort masken NU!
Sen så fick jag mig en smärre chock där också, vi hade ju dom i en kartong, en LITEN kartong för vi hade inget annat och tro på fan att vi FICK en "korg" eller vad man kallar det, en STOR så båda rymms, åh vad glad jag blev för jag ville verkligen skaffa en sån ifall att ska iväg med dom. Hon sa att nej ni får den för den är begagnad och vi har så många.
Lyckliga jag!
Aja nogtjatat om katterna men men skönt att dom är faktiskt fullt friska =)

Nej ta en smoke och sen titta det sista av Hells Kitchen och invänta babe!
Vi ska visst titta HULKEN! haha

Jo imorgon är det en STOR dag, ni får höra imorgon kväll ;) om ni inte vet redan

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0