Slaveri

Orkar inte skriva så mkt, påväg isäng snart, ska ta mig en KALL dusch!
Kan säga att dagen har varit slit och slaveri..det är fan värre än Moltex jag var på för några månader sedan. Och jag tänkte fan ska jag slita som jag gör i två veckor för typ 3 tusen om jag nu jobbar helgerna. Men har inget val, man får ångest när jag inser vad jag gör i 7 timmar.. man går i repris och har press/panik, jag får ju ingen timlön utan buntlön.. jag buntar ihop 15 blommor eller det är inte utslagna blommor för dom ska man dra bort.. i en och det ska vara rätt storlek annars får man göra om och sen sätter jag dessa klasor i vatten och det ska vara 15 klasor i varje "bytta" så inse 2.95 för varje klase, de är inget .. så jag måste göra jävligt många varje dag. Räknade ut att jag kanske tjänar 210 spänn på EN DAG om jag buntar ihop 70 buntar! skandal. Jag brukar fan aldrig klaga på de jobb jag har men detta toppar fan alla. Det är inte så lätt och easy som folk tror. får inte glömma att jag går ut på fältet och skär loss det som man kan använda.. så jag står inte bara och buntar utan ett jäkla springandes fram och tillbaka. Man blir yr i bollen.
Det var en jäkla massa polacker där också, några tiotal och dom öpnnade ens ögon verkligen! Vi svenskar kan jag säga är LATA! Polacker jobbar och jobbar i flera timmar utan paus.. dom äter och dricker medans dom gör en massa annat. Sinnes. Tror att dom skrattar åt oss.. men dom är ju en billig arbetskraft.. vi svenskar är snart utan jobb.
Varit i den stekheta solen i 7 timmar idag, smörde in mig med 25 i faktor och tacka gudarna för att jag gjorde det, glömde nacken och lite i ansiktet så jag är RÖD som en kräfta på nacken och det gör ont som fan.. rivmärken på armarna, snittat mig med kniven ett antal x gånger.
Längtar tills detta två veckor är över. Lite cash, nya kläder kanske?

tänk nu på mig om ni ser dessa blommor i affären, tänk vad jag har slavat för er ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0