EN LÅNG UPPDATERING!

Sitter hos Hans-Ove nu, har käkat pizza för en gångs skull, evigheter sen sist. For förbi Knut´n för att hämta och ja där står Ronja, hade helt glömt bort att hon jobbar ju där. Så vi bestämde oss för att ses imorrn eller på tisdag då hon är ledig för att ta oss en fika =) hon sa att hon var lite chockad och se mig, ovanligt typ haha. Sen sa hon nått roligt eller det lät konstigt i mina öron att jag har en annan dialekt, och ja det har jag faktiskt, fick höra av en i Umgransele att hon tyckte det lät som att jag kom från Gävle, haha, ja jag har väl fått mig en rikssvenska eller vad det nu heter. Nu hade Emma blivit lycklig, hon klagade alltid på min dialekt och mina konstiga ord jag har, men nu har hon fått som hon velat, att jag pratar ren svenska eller vad man ska kalla det. Men lite konstigt ändå, om man blandar norrländska och skånska, kan det då bli rikssvenska?

Iaf så är det rätt skönt att sitta här nu, Hans-ove stack till nått möte så jag sitter här helt ensamen, men har saknat det eftersom mormora pratar så att mina öron snart blöder. Så jag frågade Hans-Ove om jag kunde få ta hans extra nyckel så jag kan få mig en break av mormor nån gång, som en frizone! och om jag behöver låna datorn, och det hade han inget problem med.
Funderar om jag ska bo här istället, för mormor börjar prata om att vi har ju snart inge mat och ont om pengar har jag också, jag vet att hon tycker om att ha mig där men det känns som att hon påpekar för mkt och som att hon skyller på mig att det går åt pengar hela tiden.

Sitter och funderar om jag har nått mer att berätta? jadu, händer inte så mkt denna vecka. Ska bara köra tisdag och fredag denna vecka, lite tråkigt faktiskt, men har märkt att det har blivit lite för mkt körning på den senaste tiden och han på inlandets tyckte vi inte skulle köra så mkt. Sen blir det att repetera på teorin och gå igenom den tjocka boken för måste plugga mkt om alkohol och miljön för det kommer visst mkt på provet.
Och jag tänkte igår att om jag klarar körkoret så ska jag inte säga nått till Bettan och Peder utan jag ska låna en bil och köra ut till Bratten och överraska dom haha, ska ta med mig en blomma eller nått och tacka dom! det är ju dom som har sett till att min "dröm" eller vad man ska kalla det har slagit in. Men nu ska jag inte ta ut lyckan i förskott för då går det inte nått.

Har iaf märkt ett enormt framsteg hos mig själv, att när jag väl har bestämt mig för något och ger hundra procent och tänker att kan den så kan banne mig jag med! Och att inte bli deppig för att inget går som man vill.
När jag var i Umeå och körde så sa jag att jäklar, Elin är i Umeå och kör! Trodde det aldrig.

Nej oj vad jag "svammlar" nu, men roligt att bara få skriva lite för en gångs skull =) händer inte så ofta nu.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0