EN VANLIG LÖRDAG!

Tar mig en paus ifrån städandet, eller väntar på att golven ska torka. Tänkte att då passar jag på och berätta lite om igår.

Vi var bjuden på familjemiddag ute i Skegrie hos Mickes föräldrar. Vi kommer dit efter 18.00 och får oss en drink, applemartini, god var den! Fick oss en överaskning då vi klev innanför dörren, eller vi visste ju om den på fredagskvällen iof. Iaf så har Mickes syster kommit hem från sin jordenrunt resa, hon skulle egentligen komma hem om två månader, men det var väl mkt här hemma som lockade. Kändes lite konstigt och se henne med tanke på att hon har ju varit borta sen april 08. Men det kändes som att vi sågs nyss medtanke på att jag har ju följt henne på facebook och så. Men det var kul att se henne.

Då till maten. Helene är så grymt duktig på att laga mat och hon gör så fint runtomkring också. Till förätt så blev det någon skaldjursröra med sallad och bröd. Åh den var god.
Huvudrätten var fläskfile med någon slags potatis med stekta grönsaken och sås.
Efterrätten var så god att jag hade kunnat smällt i mig mer men fick inte plats i magen. Det var iaf panakotta eller hur man nu stavar det, med baileys i och hallon till.
Sånna middagar är verkligen uppskattade till hundra.

Sen blev det en stressig kväll. Curre hade dragit in till Malmö på´Deep eller hon skulle dit, en hårdrocksklubb. Så jag blev så sugen på att dra in med tanke på att jag har alltid velat gå ut i Malmö och att det var en hårdrocksklubb gjorde det bara bättre.
Och ännu bättre blev det då Micke kunde köra mig in. Pratade med Curre och hon sa att dom skulle vara där 22.45 och jag var tvungen att skynda, så klockan 22 var jag stressad som en gris för vi var tvungen att vänta på Hasse och Hg som kom med båten från Tyskland med ett flak öl till oss och toppad till hundra var han och han skulle ju prata med allt och alla under tiden jag var stressad. Och sen hade jag inte fått i mig så mkt alkohol och inte ville jag vara i Malmö nykter. Så på en halvtimma hällde jag i mig 3 öl. Kommer in och inte hade jag behövt vara där den tiden. Var ändå tvungen att stå en halvtimma extra i kön då dom inte kunde öppna i tid.
Betalar in oss och sen skulle vi beställa i baren och tro på fan att kö i sinne var det. Less blev jag. Yrade omkring där inne och efter några timmars stående och dansande så blev jag så sjukt trött och less att jag ville hem. Och gubben min var vaken så han hämtade mig, så underbar. Då slapp jag ta bussen vid 3 som inte kändes så lockande.

Så, det var min kväll. 
Känns skönt att vakna och känna sig fräsh och inte som en hej kom och hjälp mig. Inte bakis alls, men iof så drack jag bara 7 öl väldigt sakta och blev inte full utan lite onykter bara.

Känns att man börjar bli gammal när man inte är pigg och allert då man går ut haha.

Nej, städningen väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0