TYCKER NI DET ÄR SÅ JÄKLA KUL VARJE GÅNG?

Ibland förstår jag inte vad jag sysslar med. Har inte fått så många timmars sömn dessa nätter. Jag sitter här helt trött och vill verkligen lägga mig men lik förbannat så fastnar man i denna dator. Det blir inte lättare då man har en sambo som verkligen älskar att vara uppe om nätterna, inte är det mysigt att lägga sig själv heller.

Nåja, var ju ute i Skegrie och åt middag. Alltid lika roligt då man får frågor som;
- Är palt gott? vad är det gjort på?
- Ligger Lycksele långt från Åre?
- Vad äter ni där uppe?
Och sen kan man få lite roliga komentarer eller vad man kallar det tex det gamla vanliga då som börjar bli lite uttjatat men dom känner sig väldigt roliga och speciella när dom säger;
- Visst springer det isbjörnar överallt där uppe.
- Ni tar väl skotern överallt.
- Men ni har ju snö året om.
- Det är faktiskt en annan kyla här nere än där uppe.
- Det är ju typ 10 mil till närmaste granne.
- Och sen bor ni ju i kåtor.
Ja, och en massa massa mer. Skåningar är ju som dom blev ändå, dom tror att de är värst här nere och ja självförtroendet är ju för mkt ibland ( nu pratar jag om skånepågarna), lite skämmigt när det kommer till vissa saker. Ska alltid vara värst och bäst på allt. Nej nu ska jag inte snacka skit om de goa skåningarna ;) det är ju tack vare dom som mitt självförtroende bara ökar.

Iaf så fick jag med mig muffins och det uppskattade Berit haha. Hon blev helt tokig. Jag slängde pappret i en äcklig mac donalds påse och tro på fan att kattaskrället kryper in i den och börjar äta på den. Muffins duger fan men inte lax, kyckling, rostbiff och ja det dyraste tycker hon inte om, luktar bara på det och går haha. Bortskämda katt. Sen måste man ge henne små bitar för Micke the smart head har alltid sen hon var liten delat allt hon fick. Så stora bitar går ju självklart inte att äta.

Nej dags att sussa på kudden.

Hörs imorrn, ska åka in till bulltoffta och köpa 8 kg av olika kött typer för bara 420 spänn ;) det ni! Natti! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0