OJ JISSES VAD LÄNGE SEN DET VAR!

Sitter ute i Skegrie hos Mickes föräldrar och håller på att frysa ihjäl. Har just kommit in efter mer än 3 timmars pysslande och mysande i stallet plus ridning. Fick en ridlextion i julklapp av dom så det passade ju bra att hon har hittat ett stall i närheten. Men det var en stor skillnad att vara där än hos Pia & Martin. Här så är det mer dressyr hästar och man gör på ett annat sätt än jag är van vid plus att det är ett ridhus och inte skog. Så det är mindre space och annat arbete med hästarna. Jag är van att rida med halvlösa tyglar för att inte dra så mkt i munnen medans här ska man ha tyglarna ganska strama och knipa åt med låren och vaderna och ja ni inser nog skillnaden. Kan säga att jag var ganska ringrosslig haha men det förstod hon. Sa att jag har ju flera års erfarenhet men behöver bara mjukas upp nu för det var ju säkert 2 år sen sist.
Men är förvånad på mig själv att det mesta satt fortfarande kvar i mig och det såg hon. Hon sa att när jag hade travat några varv i slalom runt koner och tyckte hon att det blev skillnad när jag hade fått mer grepp om det. Sen så sadeln var ingen höjdare, är van vid westernsadel, mer stöd och mkt mkt bättre, dessutom när man bara hade jeans  plus joggingskorna så byxbena åkte upp hela tiden. Så pga skorna som inte ger något stöd vid fotknölarna så böjde jag fötterna så nå hejdlöst så I´m in pain.
Hade mkt problem när jag var hos Pia med mina fötter, vet inte om jag spänner mig på nått konstigt sätt. Men kan säga att jag har fått mig ett ordentligt träningspass idag, känner överallt nu men kommer kännas mer imorrn. Sen så ska jag ge henne mitt cv ifall dom behöver hjälp eller så. Kan alltid vara bra att ha en reserv som alltid kan ställa upp om det är kris eller nå. Och hon har ju träffat mig nu så hon vet ju vem jag är :)
Så nästa vecka blir det en till lextion. Fick rida på Zyklon (vet inte hur namnet stavas) en 17åring men han var väldigt pigg och fräsch. Hon sa att det är inte som en riktig ridskola här, hon tänker mer på hästarna och förklarade att dessa hästar går bara 1 ggn om dagen, så dom blir inte slitna. Och tror det var 23 hästar där, men det är ju privata också. Och hon vill ju att dom ska tycka det är kul också, så detta ställe passar mig. Mysigt var det också.

Nej ska hjälpa till med maten nu.

Hörs

Kommentarer
Postat av: curre

åååååååååå norrland va ja blir avvis på dej nu..vilket stall e de?

hkc horselife??

pussen

2009-01-22 @ 13:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0